Zoals in een eerder bericht van vandaag op deze site gemeld, komt de redactie nog even terug op een ontwikkeling. Het zal u wellicht niet zijn ontgaan dat er het nodige veranderd is. De bestaande website is niet vervangen door een nieuwe website, maar wel zijn er in de voorbije maanden veranderingen doorgevoerd en kunnen we dus wel spreken van een ‘nieuw jasje’. Daar zijn wij trots op omdat de aanpassingen meer mogelijkheden bieden. Daar zoomen we graag even op in.
Het blijft uiteraard altijd subjectief. Een ieder die een website volgt, heeft zo zijn of haar voorkeuren hoe die website eruit moet zien. Druk of juist rustig. Met veel of juist weinig reclame, teksten of juist liever veel foto’s. Het spreekt voor zich dat LAV niet aan alle wensen kan voldoen. In samenwerking met Matchday Design is onze redactie ervoor gaan zitten na het vorige seizoen, hoewel diverse gesprekken al eerder plaatsvonden, om te zien wat er anders en/of beter kon. Uiteindelijk zijn Martijn Hogenboom (Matchday Design) en Bart Slottje (al vanaf de eerste dag ons technisch brein) aan de slag gegaan en gekomen tot een resultaat die er mag zijn. Uitganspunt daarbij was om onze huisstijl geen geweld aan te doen en om een vertrouwd gezicht te houden. Het gezicht zoals deze was in de voorgaande dertien seizoenen, waarbij er wel jaarlijks stappen werden gemaakt.
Welke aanpassingen zijn er doorgevoerd in willekeurige volgorde?
- Indeling homepage aangepast
- Meer overzichtelijk geheel, minder categorieën
- Meer langere exposure voor laatste 20 berichten
- Betere positie Businessclubpartners op homepage
- Laatste nieuws prominenter in beeld
- Elk artikel wordt gesponsord door een BC-partner
- Specifiekere selectie berichten op mobiele website
Daarnaast is ons archief verplaatst en niet langer rechtstreeks oproepbaar via de site. Artikelen van voor de coronatijd kunnen desgewenst worden opgevraagd. Per heden is al het materiaal van na de coronatijd nog wel direct oproepbaar. Schoning heeft plaatsgevonden om ruimte te creëren, de snelheid te verhogen en daarnaast is uit onderzoek gebleven dat van ‘geruime tijd terug bladeren’ nauwelijks gebruik werd gemaakt.
Ons streven was er vooral opgericht om herkenbaar te blijven, meer podium te bieden aan onze partners en om aan overzichtelijkheid in te winnen. Content blijft ons belangrijkste speerpunt naast het gegeven dat wij altijd willen kunnen blijven bieden wat we beloven. Veel sporters lieten zich op de OS ontvallen dat ze vooral ‘de beste versie van zichzelf wilden laten zien’ en daar zal LAV ook altijd naar blijven streven.
Na de lancering kunnen er altijd nog kinderziektes voorkomen. Deze trachten we er z.s.m. uit te halen zodat we voor de competitiestart geheel en al up-to-date zijn. Mocht de volger een oneffenheidje zien op de (mobiele) website dan is het uiteraard mogelijk ons daarvan op de hoogte te stellen via [email protected].
Ons team heeft er in elk geval alles aan gedaan om het lees-en kijkplezier nog verder te verhogen onder het motto ‘samen sterk’ en ‘samen tevreden de toekomst in’.