woensdag, juli 17, 2024
Home3e Divisie, hoofdklasse en eerste klasseFC RijnvogelsEntertainment op de Kooltuin: FC Rijnvogels X – Creators scoren € 10.000,00

Entertainment op de Kooltuin: FC Rijnvogels X – Creators scoren € 10.000,00

-

     Entertainment op de Kooltuin

FC Rijnvogels X – Creators scoren € 10.000,00

Het zong reeds weken door de Duin- en Bollenstreek. Op 28 mei ontmoet een gelegenheidselftal van FC Rijnvogels de met een rugzak aan ervaring beladen team topvoetballers, Creators FC. Voormalige vedettes die als nomaden de wereld rondreisden om een rijk gemeubileerde boterham te verdienen met hun talenten op voetbalgebied. Terug op nationale bodem en nog steeds vol sportieve dadendrang willen zij iets teruggeven aan de maatschappij. Hoe? Door wedstrijden te spelen voor goede doelen. Dus kwamen de grootheden naar Sportpark De Kooltuin. Op uitnodiging van FC Rijnvogels wilden ze hun nog steeds technische hoogstandjes etaleren. De opbrengst van het ‘duel’ tegen de Kattukkers zou ten goede komen aan onderzoek naar de Katwijkse Ziekte.

Voor de ontmoeting FC Rijnvogels – Creators FC legt Roy de Coach zijn spelers de tactiek uit op het magneetbord.

Het toegestroomde publiek, meer dan 1000 in getal, stond of zat zich royaal voor de  aftrap al te verkneukelen. Van alle kanten kon de opmerkzame bezoeker zien en horen, dat zich iets historisch zou gaan afspelen. Er was met plezier € 7,50 per persoon afgetikt om dit gebeuren mee te kunnen maken. De tickets vlogen als warme broodjes over de toonbank. UITVERKOCHT, stond al snel op de affiches. Het dubbele aantal entreebiljetten had op zijn sloffen aan de man kunnen worden gebracht. Het ‘nee’ van de overheid bleek onverbiddelijk. ‘Uit veiligheidsoverwegingen’.

                                             Voor de aftrap poseren Creators FC voor de media.

De wedstrijd ontwikkelde zich bij vlagen tot een strijd op het niveau van de Eredivisie. De kunsten van de bezoekers zorgden voor ahhh’s en ohhh’s en menig open doekje. Er werd met volle teugen genoten. Ernst en humor gingen hand-in-hand. Dat de voormalige profs ook wisten hoe de bezoekers geanimeerd moesten worden, bleek toen ze zelfs tijdens het spel bereidwillig selfies maakten met name met de jeugdige liefhebbers. Zij kennen Creators FC van hun youtube-kanaal, van Facebook, van Instagram. De volledige wedstrijd werd gefilmd en wordt binnenkort op de kanalen van Creators FC uitgezonden. Wanneer? Dat zal breed bekend worden gemaakt, ook op de website van LeidenAmateurVoetbal.

                                    Beide teams staan onder het oog van de camera’s klaar het veld op te gaan.

Doordat de gelouterde sterren ook over acteurskwaliteiten beschikken, werden voetbal en entertainment tot een heerlijke happening gesmeed. Met alleen maar winnaars: Creators FC, FC Rijnvogels en het publiek. Creators FC kwamen naar De Kooltuin omdat de recette in zijn geheel naar het onderzoek naar de Katwijkse Ziekte gaat. € 10.000,00, opgebouwd uit de kaartverkoop en gulle bijdragen van JDH Logistics en de Evenementencommissie van FC Rijnvogels. Wat een machtig mooi bedrag. Het evenement vond plaats in het kader van de Familiedagen van 20-jarige ‘vogels’, en iedereen die het veld omzoomde vermaakte zich kostelijk.

Bij FC Rijnvogels sprak men van ‘een geweldige ervaring voor de spelers en trainersstaf’ van het eigen X-team. Bij  de uitgang alleen maar blije gezichten en woorden als ‘een onvergetelijke avond’. Dankwoorden waren er voor de initiatiefnemers Irma van Duijvenbode en Natasja Geyteman-Bos, die maanden bezig zijn geweest om dit evenement tot zo’n succes te maken. Irma en Natasja betrokken de vele vrijwilligers bij deze hulde, en de sponsoren natuurlijk.

            Glenn Helder, een van de Creators, liet het massaal opgekomen publiek genieten van menig hoogstandje.

Er zijn nog enkele mensen die niet weten wat de Katwijkse Ziekte (HCHWA-D) inhoudt. Deze ziekte veroorzaakt hersenbloedingen en is erfelijk. Meer informatie over de Katwijkse Ziekte is te vinden via deze link: https://www.hchwa-d.nl/nl.

Creators FC bestaat uit een bont gezelschap geweldige mensen, met het hart op de goede plaats. Met bijna 600.000 volgers op TikTok, 230.000 abonnees op youtube en 134.000 volgers op Instagram, behoren creators FC tot een van de populairste kanalen van Nederland en België. Het team staat onder leiding van Roy de Coach, die zelf ook bijna 100.000 abonnees heeft op  TikTok.

In de rust werd het formidabele bedrag van € 10.000,00 bekend gemaakt. De opbrengst van het bijzondere evenement voor onderzoek naar de Katwijkse ziekte.

 

Must Read