Sponsorcommissie Lugdunum draait weer op volle toeren

De sponsorcommissie van Lugdunum draait weer op volle toeren. Met het nieuwe seizoen zijn er maar liefst achttien nieuwe doeken langs het veld verschenen en meer gaan er volgen. Dat is mede te danken aan een nieuw gezicht bij de sponsorcommissie: Dick Barnhoorn.

We heten onze nieuwe sponsoren van harte welkom bij de club en danken onze trouwe sponsoren natuurlijk voor hun jarenlange steun. Op deze pagina vind je alle sponsoren van Lugdunum. Wil je ook sponosor worden van Lugdunum? Neem dan contact op met de sponsorcommissie: [email protected].

En dan stelt nu Dick zichzelf voor.

Mijn naam is Dick Barnhoorn. Ik ben echtgenoot van Mia, vader van Miranda en opa van Rick en Danny. Dit in het kort wat mijn privé betreft.

Op sportief gebied zullen de meeste voetballiefhebbers mij in Leiden en de regio kennen en herinneren voorzitter van L.v.v. De Sleutels en van v.v. GHC. Bij beide verenigingen mocht ik het mee maken dat ik zelfs ben verkozen tot hun ere-voorzitter. Dat is voor mij een hele eer.

Zowel bij De Sleutels als bij GHC, liep ik al deze jaren (38 jaar voorzitter en 1 jaar vice voorzitter) met twee petten op. Die van voorzitter en die van lid binnen de PR- Commissie, ook vele jaren als voorzitter bij deze Cie.

Uiteraard heb je dan in deze lange periode het nodige aan netwerk opgebouwd in Leiden maar ook ver buiten Leiden. Door dit netwerk wat uiteindelijk talrijke sponsors opleverde, hebben wij bij beide verenigingen heel veel mooie dingen kunnen en mogen doen.

Na het (helaas) vroegtijdig einde van zowel De Sleutels als die van GHC (van politiek is het lastig winnen) heb ik een paar jaar even pas op de plaats gemaakt, of zeg maar een time-out genomen. Ik was er eigenlijk wel een beetje klaar mee met dit wereldje om mij heen. Met name wat de politiek betrof.

Toch kwamen er tal van verzoeken in deze periode. ‘Dick, wil jij met al jouw ervaring en netwerk onze vereniging helpen bij de PR-commissie?’ En hier zaten ook hele grote verenigingen tussen met meer dan 2000 leden. Zelfs een vereniging uit de 2e Divisie. Hier heb ik een half jaar gewerkt.

Het ging na deze rustperiode toch weer bij mij kriebelen en was ik er eigenlijk wel weer aan toe om iets om handen te hebben. Uiteindelijk heb ik toen gekozen om de vereniging LFC/FC Boshuizen te helpen. Waarom? Wel juist bij deze vereniging was de nood het hoogst. Geen kader, geen vrijwilligers helemaal niets. Dan bekruipt mij altijd het gevoel, hier moet ik juist gaan helpen. In een gespreid bedje is het altijd makkelijk. Uiteindelijk heb ik bij LFC, ruim drie jaar in mijn ééntje daar het PR-werk gedaan.

In deze 3 jaar heb ik het voor elkaar gekregen om, 58 nieuwe bedrijven als sponsor binnen te halen voor LFC. Deze inkomsten hebben ze geen windeieren opgeleverd vermoed ik. In maart van dit jaar heb besloten om mijn werkzaamheden binnen LFC te stoppen.

Nadat het bekend was geworden dat ik was gestopt bij LFC, overkwam mij weer exact het zelfde als een paar jaar hiervoor. Veel verenigingen benaderen mij met e-mails, app-berichten en telefoontjes. Bij een aantal van hen ben ik eenn bakkie gaan doen om aan te horen wat de plannen zijn en wat men verwachte van mij als lid binnen de PR-commissie bij de vereniging.

Uiteindelijk kwam het gesprek met Lugdunum bij mij als warmste naar voren. De invloed zal mede te maken hebben vermoed ik dat ik al tientallen jaren een fijne band heb met talrijke leden binnen Lugdunum.

Wat kunnen het bestuur en de leden van Lugdunum, van mij verwachten?

# Dat ik mijn uiterste best ga doen om bedrijven in en rondom Leiden te betrekken bij Lugdunum. Wat dan uiteindelijk moet resulteren in een sponsorschap.

# De vereniging naar buiten toe promoten.

# Dit alles uiteraard in samenspraak met het bestuur en met de reeds aanwezige leden binnen de sponsorcommissie.

Samenwerking is uiteindelijk de rode draad in het verenigingsleven. Zonder samenwerking bereik je geen resultaat.

Medio mei ben ik gestart bij Lugdunum, met sponsoractiviteiten. Zo heb ik een twintigtal bedrijven bereidt gevonden om met mij mee te gaan naar Lugdunum, wat dus betekent dat twintig nieuwe reclame/sponsoruitingen die straks zichtbaar zijn langs het hoofdveld. Dit moet een begin zijn om nog meer bedrijven enthousiast te maken om medesponsor te worden bij Lugdunum.

Een uitdaging die wij als sponsorcommissie ook zullen aangaan. Maar wij kunnen dit niet alleen, daarbij hebben we hulp nodig van onder andere de leden binnen Lugdunum. Ik heb gelukkig al diverse positieve signalen ontvangen. ‘Dick, wij gaan meedenken en meehelpen!’

De vereniging is al de bedrijven die onze vereniging helpen middels een sponsorbijdrage uiteraard zeer dankbaar. De vereniging kan hierdoor extra activiteiten doen met name voor de jeugdafdeling.

Een vriendelijk verzoek aan alle leden van Lugdunum:

Mochten jullie overgaan om iets aan te schaffen in welke vorm dan ook, bijvoorbeeld in huis, kleding, tuin, of wat dan ook, neem dan eerst even een kijkje op de clubwebsite van Lugdunum. En kijk of er een bedrijf/sponsor tussen zit!

Ik heb er zin in, op naar een succesvolle tijd samen met alle leden, donateurs en vrienden van Lugdunum. Voor suggesties, zie contactgegevens.

Sportieve groet,

Dick Barnhoorn
[email protected]

Laatste nieuws

Mede mogelijk gemaakt door

Voor de laatste updates!

Volg ons op social media!