zaterdag, juli 27, 2024
HomeDerde klasseVV ZwammerdamReisverslag en foto's trainingskamp VV Zwammerdam

Reisverslag en foto’s trainingskamp VV Zwammerdam

Om 03:45 uur op! Dag 1 is begonnen. Via luchthaven Rotterdam-Den Haag (met dank aan touringcarbedrijf Van Asselt) naar Faro en vervolgens met weer een andere bus naar het hotel, lunchen, pasje van je kamer krijgen en je klaarmaken voor de middagtraining (van bijna 2 uur), inmiddels stromende regen, een lopend buffet (het eten stond stil, wij liepen) daarna gelijk naar een kroeg en de finale WK-darten kijken. Een paar ton verdienen met pijltjes gooien. Ook leuk. Het is hier trouwens een uur vroeger. Jammer van het weer, verder alles ok! We zijn met 41 man.

Dag 2 was een ‘thuisdag’. We gingen de bus niet in. Na het ontbijt, ‘s ochtends een training op het aanpalende strand, lunchen in de tuin en ‘s middags met elkaar en in 1 op 1 gesprekken de wereld bekeken vanuit ‘ons spelletje’. Eens te meer bleken we een vereniging, waar we voor de lol er toch het uiterste uit willen halen wat er in zit! We zijn amateurs, maar dat betekent letterlijk ‘liefhebbers’. Mooi! Na het avondeten de voetbal pubquiz: twee keer 30 vragen over ‘het spelletje’. Team R bleek onverslaanbaar. Verder zaten we na afloop duidelijk niet voor niets in een pub. NB: inmiddels lijken ook de andere ploegen waarmee we zaterdag het toernooi spelen in het hotel te zijn gearriveerd. Vrijdag weer ‘gewoon’ trainen en vroeg naar bed.

Dag 3: in de ochtend een enthousiaste trainer, die zijn spelers weer even bij de les moest halen. In het holst van de nacht de 20ste verjaardag van Jaimy (onze doelman) gevierd en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Op weer een prachtig kunstgrasveld, een stevige training gedaan. Misschien ook wel goed om te weten: er is veel aandacht voor #discipline. Een overtreding van de huisregels betekent draaien aan het rad van avontuur, je draait in zekere zin op voor je eigen straf. Na de lunch #padellen en is er #teqball gespeeld op een halfronde tafeltennistafel. Ook het voetbal evolueert! ‘s Avond in de inmiddels bekende pub ‘Celebrations’ (ons tijdelijke locale clubhuis) in duo’s onderzocht wie de beste darters zijn. De soundtrack van dit bericht zegt verder genoeg. Er kwam een VR1 vertier zoeken. Zaterdag de Algarve-Cup tegen een 1ste en twee tweedeklassers. We doen als vanouds verslag (‘s ochtends) van het toernooi via Twitter (tegenwoordig ‘X’). We gaan nu naar bed, althans een aantal. Tot op X! @celebrationalbufeira

Dag 4: de dag voor ons vertrek het toernooi om de Algarve-Cup. Een 1ste klasser, twee 2e klassers en Damme als 3e klasser. Een dag die bewees waarom voetbal zo gaaf is. De beste ploeg was ongetwijfeld de 1ste klasser @rksvmierlohout, maar ze werden 4e, de één na beste ploeg was VV Zwammerdam en die werd 3e. De beide 2e klassers waren voetbal technisch een tikkeltje minder, maar werden wel 1 (@vv.vorden) en 2 @scstadskanaal. Dat noemen we effectief. We wonnen zelfs van de 1ste klasser met 1-0 door een magistrale goal van rechtsback @martijnvink_ maar moesten het afleggen tegen @vv.vorden en @scstadskanaal en Martijn kreeg een aparte huldiging voor de mooiste goal van het toernooi (met een fles champagne). Terecht! We sloten de week af in ons 2e clubhuis @celebrationalbufeira . Dank voor de gastvrijheid en de twee meter bier! En dank aan de scheidsrechters en grensrechters. Weet het niet 100% zeker, maar geen enkele gele of rode kaart. #respect Morgen weer een dag: o.a. met @transavia terug naar Rotterdam.

Dag 5: Niets bijzonders. Om 06.00 uur op, ontbijten, bus in, airport Faro. Als makke schapen in de rij. Stappen het vliegtuig in en de purser vraagt om een daverend applaus voor Zwammerdam omdat ze 3e zijn geworden bij de Algarve Cup! Het waren vier slopende dagen om niet te vergeten. Met dank aan dirigent Richard en alle andere Mogelijkmakers.

Met dank aan VV Zwammerdam!

Meer foto’s zien (wellicht iets voor jouw club in de toekomst?): zie Instagram VV Zwammerdam

Redactie
Leidenamateurvoetbal sinds 2010 de regionale voetbalsite redactie@leidenamateurvoetbal.nl