vrijdag, april 26, 2024
HomeVierde klasseRoodenburgNieuwsfeiten uit Algemene Ledenvergadering bij Roodenburg

Nieuwsfeiten uit Algemene Ledenvergadering bij Roodenburg

-

Afgelopen zaterdag trapte voorzitter Leon Kloos de ALV af in de kantine van LV Roodenburg. De uitgestelde vergadering over het seizoen 2019/2020 en 2020/2021 werden in één keer met de leden besproken. Doorgaans is de ledenvergadering op een maandagavond maar door de geldende corona-maatregelen verplaatst naar de zaterdagmiddag.

Ongeveer 35 personen waren fysiek aanwezig, een ander gedeelte bezocht digitaal de ALV, waardoor er al gauw 40-50 personen interesse toonden voor het wel en wee van de club. De vergadering begon met het herdenken van de(oud) leden, die ons ontvallen zijn in de afgelopen twee seizoenen. Dat waren: Henny Wiggers, Piet Labrujere, Toon van der Blom, Fred Ouwerkerk, Bert Jansen, Bram Janssen, Ruud Pattiapon, Bram van Eijgen, Bram Ruis,  Aad Pesant, Nico van Es, Chris de Wit, Wout Holverda, Cor Pennenburg en Hans Bekker.

De voorzitter memoreerde daarna de moeilijkheden, die het bestuur had ondervonden in de afgelopen twee jaar vanwege Corona. Tijdens deze bestuursperiode hadden wel mutaties plaatsgevonden in de bestuurssamenstelling. Vervolgens werden de verrichtingen van de senioren, de jeugd, de kantine, de onderhoudsploeg en de schoonmaakploeg besproken.

Bij de senioren wees de voorzitter op de grote interesse voor het 7 tegen 7 voetbal, 35 plus en 45 plus. Het zijn vooral de ouderen, die kiezen voor deze optie. Men krijgt op zaterdag geen 11 spelers meer binnen de lijnen, maar wil wel blijven voetballen. Een andere oorzaak is dat de kinderen sporten. Dan is de vrijdagavond een goede optie om betrokken te blijven bij de vrienden en de club. Er kunnen zich nog steeds zeventallen aanmelden van de leeftijd boven 35 en 45. In de 2de helft van dit seizoen speelt men 5 vrijdagavonden tot eind mei.

Roodenburg heeft momenteel 4 senioren teams op vrijdag (7 tegen 7), 4 seniorenteams op zaterdag en 3 teams op zondag. Het streven luidt, dat er zowel op zaterdag en op zondag nog minimaal 1 team bij komt.

Wat betreft de jeugd gaan we vooral uit van organische groei. D.w.z. kinderen starten in teams bij Roodenburg en blijven er zo lang mogelijk spelen. Dan komen er vanzelf weer een JO17 & 19. Het streefgetal is 600 leden als de club 100 jaar bestaat, momenteel gaat men richting de 450 spelende leden.

Hierna kwamen de financiën ter sprake en via een spreadsheet kregen de leden te zien, hoe de club er financieel voorstaat. De vergadering keurde de stukken goed en verleende het bestuur decharge.

Vervolgens stelden twee nieuwe kandidaat bestuursleden zich  aan de vergadering voor. Fatiha Boukhalfa en Said Serbout. Via een luid applaus werden zij gekozen. Fatiha Boukhalfa wordt secretaris en Said Serbout wordt de vertegenwoordiger van de ouders in het bestuur. Roodenburg heeft namelijk sinds een jaar een oudercommissie. Deze commissie vormt de schakel tussen de ouders en de vereniging.

Naast de nieuwkomers werd er afscheid genomen van een viertal bestuursleden. Omar Abouri (oud secretaris, die in 2018 zich met name heeft ingespannen om de organisatie van het voetbal op de kaart te zetten). Mo Azerfane, die als jonge jeugdvoorzitter in een moeilijke tijd de jeugdafdeling met een beperkt jeugdbestuur door deze periode heeft geleid. Adbdelnor Zoulali die een start heeft gemaakt met de sponsorcommissie en Wim Filippo, die het technisch hart heeft opgericht binnen de club. Voor hun vrijwillige inzet was er een luid applaus van de vergadering.

Nadat de begroting was goedgekeurd werden de jubilarissen gehuldigd. Om de spanning op de bouwen begon voorzitter Leon Kloos met hen,  die 25 jaar lid zijn. Dat zijn Edsel Coffie en Jan van Alphen. Daarna kwamen de leden, die 60 jaar lid zijn aan bod. Sjaak Nievaart en Hans Tisseur kwamen naar voren voor hun herinneringsmedaille. Baas boven baas was er ook nog een lid, die 70 jaar lid is. Waarschijnlijk te vroeg aangemeld? We hebben het over Hans Budding, die vertelde dat hij nadat hij zijn zwemdiploma had behaald in 1951, lid werd van de club. Naast een herinnering waren er bloemen voor de jubilarissen.

Genoeg gehad over het verleden, keken het bestuur samen met de leden naar de toekomst van de club. Wat zijn de toekomstplannen? De club wil graag nog een aantal verbeteringen aan de accommodatie. Denk daarbij aan de kleedkamers en een kunstgrasveld. Roodenburg wil graag haar maatschappelijke taak blijven uitvoeren. Ook wil het de clubcard invoeren. De vereniging wil graag dat de leden en bezoekers zoveel mogelijk cashless betalen. Om dit te realiseren zal er een nieuw kassasysteem komen. De ambitie is er om een geheel rookvrij sportpark te worden.  We moeten naar een rookvrije generatie.

Op 27/5/2022 bestaat de vereniging 95 jaar. Dit jubileum dient door verschillende lagen van de club gevierd te worden met een reünie en bijvoorbeeld een jeugdtoernooi. De sponsorinkomsten moeten omhoog. Binnen de vereniging zijn actieve leden opgestaan om nieuwe sponsorcommissie op te zetten. De ‘vrienden van Roodenburg’ is weer opgericht. Gelden van dit onderdeel zullen bestemd worden voor de jeugd en accommodatie. Via een digitaal aanmeldingsformulier op de website kan iedereen zich aanmelden die Roodenburg een warm hart toedraagt. Er is een flesjesactie gestart voor de jeugd. Het statiegeld van petflesjes komt ten bate van de jeugd. Hiervoor staan twee bakken in het clubgebouw.

Na de rondvraag is het oud voorzitter Raymond Keur, die namens de vergadering het woord vraagt. Hij bedankt het bestuur voor hun inzet en merkt op dat de vergadering niet alleen wordt bezocht door de oudere Roodenburger, maar dat veel ouders van jeugdleden en leden hun gezicht laten zien.

Als bestuur hebben we heel veel bereikt en het bewijs daarvan is de opkomst en de deelname van steeds meer mensen aan ons verenigingsleven. Met een applaus voor het bestuur wordt de vergadering na 3 uur besloten.

Leon Kloos, voorzitter

Must Read